Neil Warnock berminat mengambil pemain Malaysia

Neil Warnock ketika sidang temuibual bersama wartawan Malaysia dalam talian



Bola sepak malaysia mendapat manfaat daripada pembelian perniagaan Tan Sri Tony Fernandes 'Liga Perdana Inggeris baru boys Queens Park Rangers (QPR).

Selain membuka peluang untuk anak-anak muda yang berbakat untuk membuat penampilan dengan kelab Liga Perdana Inggeris, QPR juga merancang untuk menubuhkan sebuah akademi bola sepak di Malaysia.
Dan semua peminat QPR juga telah dikhabarkan bahawa kelab kegemaran mereka akan terbang pada tahun depan untuk mengadakan latihan pra-musim mereka di sini.

Semua ini telah didedahkan oleh Pengurus QPR Neil Warnock dalam satu temu bual dalam talian, semata-mata untuk media Malaysia, dari London semalam.

Warnock juga mengumumkan bahawa beliau berminat untuk mengambil beberapa pemain Malaysia, seperti penyerang Mohd Safee Sali dan pemain tengah, Mohd Ashaari Shamsuddin, bagi ujian dengan kelab itu.

Dia merasa sungguh kagum dengan Safee, yang beliau sifatkan sebagai "David Beckham" Malaysia.

Beliau juga menimbulkan kemungkinan mengambil pemain Malaysia yang lain pada masa akan datang bagi ujian dengan kelab.

Selain dari pemain, Warnock juga mendedahkan rancangan untuk berkongsi dan bertukar-tukar idea mengenai permainan dengan jurulatih kebangsaan, Datuk K. Rajagopal.

"Malaysia merupakan kuasa baru dalam bola sepak dan tanpa keraguan kita boleh membantu mereka dan mereka boleh membantu kita.

"Saya fikir Rajagopal telah melakukan tugas yang baik di sana. Rajagopal akan datang dan ia adalah baik untuk mempelajari teknik-teknik baru, "kata Warnock.

"Akan ada lebih banyak peluang sekarang dengan hubungan pengerusi kami dengan Malaysia. Sejak Tony datang ke sini, beliau telah membuka nafas baru.

Warnock juga menambah bahawa mereka akan menghantar jurulatih dari England untuk menjalankan latihan di akademi bola sepak yang akan ditubuhkan di sini.

Akademi itu, beliau berkata, akan menjadi standard yang sama seperti orang-orang di England.

"Kami berharap untuk perkongsian ganjaran dengan Malaysia."

Fernandes mengambil alih QPR pada 18 Ogos apabila syarikat, Tune Group, membeli kepentingan majoriti dalam kelab, membeli daripada pemegang saham majoriti sebelumnya Flavio Briatore dan Bernie Ecclestone.

Pengasas AirAsia berusia 47 tahun itu yang juga pemilik pasukan Lotus Team Formula One dan rakan niaga beliau membeli pegangan 66% untuk bekerja bersama-sama dengan Lakshmi Mittal dan Amit Bhatia, yang mengekalkan 33% kepentingan mereka.

Berikutan pengambilalihan itu, QPR cepat mengumumkan pengurangan dalam harga tiket musim dan harga tiket hari perlawanan yang terbukti sangat popular dengan penyokong tuan rumah.

Kelab ini juga meningkatkan kerja mereka dalam pasaran pemindahan dengan menandatangani pemain utama seperti Joey Barton (Newcastle), Luke Young (Aston Villa), Armand Traore (Arsenal), Shaun Wright-Phillips (Manchester City) dan Anton Ferdinand (Sunderland) .

QPR, yang telah tewas dua perlawanan dan memenangi satu perlawanan setakat ini dalam Liga Perdana, akan melayan Newcastle United di Loftus Road pada hari Isnin.

Ia akan menjadi rumah perlawanan pertama kelab itu sejak pengambil alihan oleh Fernandes '.