Air Asia dan MAS taja QPR


Queens Park Rangers Football Club gembira untuk mengumumkan baju tajaan berjuta-juta pound oleh Malaysia Airlines dan AirAsia.

Malaysia Airlines akan menaja jersi tuan rumah QPR untuk dua musim akan datang, manakala AirAsia akan mengambil kebanggaan pada jersi tempat penyokong lawan dan jersi ketiga untuk tempoh yang sama.

Ketua Pegawai Eksekutif Philip Beard melahirkan kegembiraannya berhubung tawaran baru ini, beliau mengulas: "Ini adalah satu usaha yang unik dan menarik untuk Kelab Bola Sepak.

"Menariknya, dua syarikat-syarikat Asia yang utama datang kepada kami dan ini menunjukkan QPR adalah jenama global.

"Kami amat positif tentang membina hubungan yang berkembang maju dengan kedua-dua perniagaan dalam usaha untuk meluaskan pendedahan kami di Asia Tenggara dan lebih jauh.

"Ini adalah tawaran yang luar biasa untuk Kelab dan membawa berita lagi positif berikutan beberapa minggu yang amat berjaya sejak pengambilalihan yang telah dimuktamadkan."

Jersi tuan rumah baru, yang dihiasi dengan logo Malaysia Airlines, akan dipakai buat pertama kalinya di Sky Sports pada pertarungan malam ini secara langsung menentang Newcastle United di Loftus Road.

Pengarah Eksekutif Malaysia Airlines ', Mohammed Rashdan Yusof, berkata: "Malaysia Airlines, atau lebih dikenali oleh MAS singkatan kami, gembira yang berkaitan dengan QPR, kekuasaan kepada Liga Perdana Inggeris.

"Tajaan kami jersey home QPR, bersama-sama dengan tajaan Air Asia jersey away, pertama untuk Liga Perdana Inggeris. Ia juga meraikan rangka kerja kerjasama baru-baru ini MAS dengan Air Asia.

"Tajaan ini membolehkan MAS untuk mengukuhkan kehadiran global perkhidmatan penuh dan francais premium melalui peminat bola sepak dan peminat dari seluruh Eropah, Amerika, Asia Pasifik, Australia dan semua empat penjuru dunia.

"Tajaan ini adalah inisiatif utama yang pertama bagi jenama dan strategi pemasaran baru kami, yang akan melihat wang pengiklanan yang dibelanjakan untuk meningkatkan top line kami. Ini merupakan komponen penting dalam usaha kita untuk mendapatkan semula bahagian pasaran global, keuntungan dan kebanggaan bagi pihak MAS. "

Ketua Serantau AirAsia Commercial, Kathleen Tan, berkata: "Kami benar-benar teruja dengan kerjasama ini dengan QPR.

"Ini adalah hubungan yang tepat pada masanya dan ketara antara dua jenama yang berminat dalam mengambil mana-mana cabaran untuk menikmati kejayaan.

"Logo kami pada baju lawan QPR, tidak hanya melambangkan perkongsian bertenaga kami, tetapi juga satu perwakilan bersama kerja keras dan cabaran yang kami lalui - bagi AirAsia untuk menjadi syarikat penerbangan kos terbaik rendah di dunia selama tiga tahun berturut-turut dan QPR untuk membuat kemunculan semula ke dalam bola sepak EPL untuk pertama kalinya dalam 15 tahun.

"Ini adalah saat yang sangat bermakna untuk kita semua, dan kami amat teruja untuk bersama-sama mengaitkan diri kita dengan kelab seperti QPR, kerana mereka mempunyai sejarah yang luar biasa dalam bola sepak Inggeris.

"Bersama-sama, AirAsia dan Malaysia Airlines tentu boleh membina pengikut yang sangat kuat untuk jenama QPR bagi penonton bola sepak yang sangat besar di Asia."