Kelab Thailand Dapatkan Khidmat Bekas penyerang Liverpool.

FOWLER SIGNS FOR MUANG THONG FOR USD660,000 A YEAR

BANGKOK (10 Julai 2011) - Bekas penyerang Liverpool, Robbie Fowler telah menandatangani kontrak satu tahun bersama juara bertahan Thai Premier League (TPL), MuangThong bernilai hampir RM 2juta (USD660, 000).

Viluck Lohthong, timbalan presiden Thong Muang, berkata bahawa dia berharap dengan menandatangani Fowler, ia akan membantu untuk memperbaiki kedudukan semasa kelab itu yang kini berada pada kedudukan ke tiga dalam TPL.Viluck percaya bahawa dengan kehadiran Fowler, Thong Muang dapat menafikan pendahulu liga ketika ini iaitu Buriram PEA daripada dikalungkan mahkota TPL."Saya tidak bermain selama beberapa bulan tetapi saya akan cukup cergas apabila liga bermula semula. Saya tidak sabar untuk mencabar, "kata Fowler. "Muang Thong United adalah pasukan yang besar dan bermain bola sepak dengan baik."Fowler, yang telah menjaringkan 120 gol untuk Liverpool dari 1993-2001, berkata bahawa dia tidak harus mempunyai sebarang masalah menyesuaikan diri dengan cuaca panas atau menyesuaikan diri dengan rakan barunya di MuangThong.


"Saya telah bermain untuk banyak pasukan sepanjang tahun dan tidak mempunyaiapa-apa masalah dengan rakan baru. Tetapi apa yang paling penting bagi saya adalah untuk membantu kelab itu memenangi setiap perlawanan yang mereka mainkan, "tambah Fowler.